Ανενόχλητοι και με ελληνικό νόμο οι Τούρκοι ψαράδες
Ανενόχλητοι και με... ελληνικό νόμο οι Τούρκοι ψαράδες στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Με αλλαγή στον Ποινικό Κώδικα, επί
ΣΥΡΙΖΑ το 2019, οι Τούρκοι ψαράδες μπαίνουν ανενόχλητοι στα ελληνικά χωρικά
ύδατα, χωρίς η κίνηση αυτή να αποτελεί ποινικό αδίκημα:
Η γειτονική Tουρκία, διόλου τυχαία, έχει επιλέξει ο στόλος των αλιευτικών της να εξελιχθεί σε στρατηγικό βραχίονα των επεκτατικών σχεδιασμών της εις βάρος της χώρας μας. Τα τουρκικά σκάφη εκτελώντας συντονισμένες διελεύσεις εντός των ελληνικών υδάτων σε όλο το μήκος και πλάτος του Αιγαίου από τη Σαμοθράκη έως τη Μύκονο, τη Σύρο και τα Κύθηρα επιχειρούν να «γκριζάρουν» ολόκληρες περιοχές αμφισβητώντας την ελληνική κυριαρχία σε αυτές.
25/10/2016
l Χίος: Βγήκαν για ψάρεμα και κατέληξαν
κρατούμενοι στην Τουρκία – Παρέμβαση του υπουργείου εξωτερικών!
Πέμπτη 01.09.2022 13:50, Τουρκία:
Ψαράδες αναλαμβάνουν ρόλο… επιτηρητή στο Αιγαίο για την «Γαλάζια Πατρίδα».
Τα δύο τρίτα των εξαγωγών στην ΕΕ ...
Σημειώνοντας ότι οι εξαγωγές ψαριών της Τουρκίας που
προέρχονται από το κυνήγι και την υδατοκαλλιέργεια έχει σπάσει ένα ρεκόρ τα
τελευταία χρόνια. Η αλιευτική περίοδος 2022-2023 ήταν παραγωγική όσον αφορά το
ψάρεμα παλαμίδας, ακολουθούμενη από τον γαύρο, το σαφρίδιο και το γαλάζιο. Όσον
αφορά την παραγωγή, στην κορυφή της λίστας ήταν η τσιπούρα, το λαβράκι και η
πέστροφα. Τα δύο τρίτα των εξαγωγών πραγματοποιήθηκαν σε χώρες της Ευρωπαϊκής
Ένωσης.
«Εισβολή» 100 τουρκικών αλιευτικών στο Βόρειο Αιγαίο. Κόβουν βόλτες στο ελληνικό πέλαγος, φτάνοντας μάλιστα ακόμα και μέχρι τα πέντε μίλια από τις ελληνικές ακτές, όπως καταγγέλουν αλιείς 03/08/2021.
Εκτός από την παράνομη παρουσία των τουρκικών αλιευτικών σκαφών, ο
Γιώργος Σαρίκας, ένας ακόμη επαγγελματίας της αλιείας, καταγγέλλει και τις
πρακτικές των Τούρκων συναδέλφων του, στους οποίους δεν εφαρμόζεται καμία
εντολή της ΕΕ και κυκλοφορούν ελεύθεροι προκαλώντας ζημιές τόσο στη θαλάσσια
περιοχή, όσο και στα εργαλεία των Ελλήνων ψαράδων...
«Τα γρι-γρι τους είναι καταστροφικά. Στην ΕΕ κανονικά, αυτά τα έχουν καταργήσει, αλλά τους Τούρκους δεν τους κάνουν ελέγχους, εμάς μας κάνουν κάθε χρόνο. Κυκλοφορούν ελεύθεροι και ψαρεύουν τα πάντα, ενώ εμείς δεν μπορούμε να παραβιάσουμε ούτε ένα μίλι γιατί καταγράφεται στο σύστημα», δηλώνει ο κ. Σαρίκας...
«Γίνονται ζημιές συνέχεια, μπαίνουν στα
χωρικά ύδατα περίπου στα 100 τουρκικά σκάφη τη μέρα κι από εμάς ξεκινάνε από
την Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη 12. Εμείς φοβόμαστε να βγούμε περισσότερο
από τα 2 μίλια», προσθέτει ο ίδιος, δίνοντας μια εικόνα για το τι
αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Έλληνες ψαράδες του Βορείου Αιγαίου. Η σταδιακή
αποδυνάμωση του ελληνικού αλιευτικού στόλου και οι συνεχόμενοι περιορισμοί που
επιβάλλονται στους Έλληνες ψαράδες, έδωσαν χώρο στα Τουρκικά σκάφη να
εξελιχθούν και να δραστηριοποιούνται παράνομα σε ελληνικές περιοχές,
εφαρμόζοντας «τακτικές εκφοβισμού», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Καραβέτης,
ο οποίος έχει δεχτεί στο παρελθόν παρενόχληση από ξένο σκάφος.
«Βάσει σχεδίου» ...
Άλλες τόσες μπαίνουν από την Κω μέχρι τη Σύμη και περισσότερες βορειότερα, στην Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη. Σε κάθε περίπτωση όμως το τίμημα το πληρώνουν αφενός οι Έλληνες ψαράδες και το περιβάλλον και αφετέρου η εθνική κυριαρχία.
Οι διεθνείς συνθήκες ...
Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Τουρκία εγκαινίασε μια
συστηματική πολιτική αμφισβητήσεων και διεκδικήσεων εις βάρος των κυριαρχικών
δικαιωμάτων της Ελλάδας. Όπως αναφέρεται στις ιστοσελίδες του ελληνικού
υπουργείου Εξωτερικών «σκοπός αυτής της τουρκικής πολιτικής έναντι της Ελλάδας
ήταν και είναι η μεταβολή του εδαφικού status quo, που προβλέπεται σε διεθνείς
συνθήκες καθώς και του νομικού καθεστώτος στον θαλάσσιο και εναέριο χώρο που
πηγάζει από το διεθνές δίκαιο και δη το δίκαιο της θάλασσας (UNCLOS)». Η
πολιτική των αυξανόμενων αμφισβητήσεων και διεκδικήσεων της Τουρκίας μεταξύ
άλλων σταδιακά περιέλαβε, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, την αμφισβήτηση των θαλάσσιων
συνόρων, την αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας σε νησιά και παραβίασή της
ακόμα και στην περίπτωση κατοικημένων περιοχών. Όμως τα θαλάσσια σύνορα μεταξύ
Ελλάδος και Τουρκίας είναι σαφώς οριοθετημένα.
Ο 25ος μεσημβρινός και οι νόμοι «μόνο για Έλληνες» ...
Φανταστείτε έναν νοητό κάθετο άξονα από την Καβάλα μέχρι το Ρέθυμνο. Αυτή είναι η θέση του 25ου μεσημβρινού που χωρίζει το Αιγαίο σε δυτικό και ανατολικό. Για τους Έλληνες, η αλιεία μέσης και ανοιχτής θαλάσσης στο Δυτικό Αιγαίο από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τον Οκτώβριο απαγορεύεται. Όχι όμως για τους Τούρκους…
Όπως εξηγεί νομικός σύμβουλος ελληνικών ενώσεων αλιέων, «τα τουρκικά αλιευτικά σκάφη κερδίζουν αλιευτικά πεδία όλο και δυτικότερα και αιτία για αυτό είναι μεταξύ άλλων και η υπουργική απόφαση 4023/64557 (1307Β/2014) σύμφωνα με την οποία εκτός των άλλων απαγορεύσεων για την προστασία των ιχθυαποθεμάτων, μόνο από τα ελληνικά σκάφη, συντρέχει και η περίπτωση του άρθρου 3 παρ. 3β σύμφωνα με το οποίο από 16 Ιουλίου μέχρι 1η Οκτωβρίου και δυτικά του 25ου μεσημβρινού της υποπεριοχής 22 δεν επιτρέπεται το βιομηχανικής έκτασης ψάρεμα»
Το χάσμα στο Αιγαίο
Πώς να ρυθμιστούν τα σύνορα ανάμεσα στην
Ελλάδα και την Τουρκία
Με περίπου 2.400 νησιά και νησίδες να
απλώνονται σε όλο το Αιγαίο, τα περισσότερα από αυτά ελληνικά και με το πιο
κοντινό μόνο ένα μίλι από τις τουρκικές ακτές, η απόφαση για τα θαλάσσια σύνορα
και την υφαλοκρηπίδα ποτέ δεν πρόκειται να είναι εύκολη.
Το 1995, οι εντάσεις αυξήθηκαν και πάλι
όταν η Ελλάδα υπέγραψε την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της
Θάλασσας (UNCLOS). Η Συνθήκη επιτρέπει στα κράτη να διεκδικήσουν χωρικά
ύδατα μέχρι 12 μίλια από τις ακτές τους, διπλάσια από τα έξι μίλια που και οι
δύο χώρες είχαν προηγουμένως αποδεχθεί.
Εάν η Ελλάδα επρόκειτο να επιβάλει ένα
τέτοιο όριο των 12 μιλίων, θα αποκτούσε τον έλεγχο του 71,5% των υδάτων του
Αιγαίου, αφήνοντας μόλις 8,5% για την Τουρκία και 20% για τις διεθνείς
θαλάσσιες οδούς, σύμφωνα με μια έκθεση του 2011 από τη Διεθνή Ομάδα Κρίσεων
(International Crisis Group).
Η Ελλάδα υποστηρίζει ότι τα νησιά της
έχουν δική τους ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα, ενώ η Τουρκία επιμένει ότι δεν έχουν.
Αντ’ αυτού, υποστηρίζει η Άγκυρα, θα
πρέπει να χαραχτεί μια διαχωριστική γραμμή στα μισά της απόστασης μεταξύ των
ακτών των ηπειρωτικών εδαφών κάθε χώρας. Δεδομένου ότι τα ελληνικά νησιά είναι
απλωμένα στο Αιγαίο, αυτό θα βάλει πολλά από αυτά στην υφαλοκρηπίδα της
Τουρκίας και εντός της ΑΟΖ της. Αντίθετα, αν επικρατήσει το επιχείρημα της
Ελλάδας, σχεδόν όλο το Αιγαίο θα γίνει μια ελληνική ΑΟΖ.
Έτσι λοιπόν έχει η κατάσταση στο Αιγαίο πέλαγος με μια ασάφεια και περιορισμούς στους νόμους και της Ελλάδας αλλά και
της Ε.Ε.
Με την "ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ" όλα αυτά θα διασαφηνιστούν.
Η Ελλάς θα οριοθετήσει τα θαλάσσια σύνορά της βάσει του διεθνούς δικαίου.
Επιπλέον, είμαστε η χώρα των υδάτων και για πολλά χρόνια πρώτη ναυτική δύναμη ή μία από τις πρώτες τρεις στον κόσμο με την μεγαλύτερη ακτογραμμή σε όλη την Ευρώπη και είναι φυσιολογικό να υπάρχει υδατοκαλλιέργεια όλων των ειδών.
Θα δοθεί βαρύτητα στις υδατοκαλλιέργειες
ιχθύων, οστράκων και μαλακίων και ό,τι παράγεται ως τελικό προϊόν της μητέρας
φύσης . Η Πολιτεία είναι έτοιμη να παράσχει κάθε στήριξη για την επίτευξη των
ανωτέρω με την δική της ή όχι συμμετοχή στην υλοποίηση τους.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
0 Σχόλια